Tomasz Włodarczyk

nauczyciel chemii

Szkoła Podstawowa nr 29

Białystok

 

Scenariusz apelu z okazji Dnia Kobiet

Przedstawionego przez klasę 7c w dniu 8 marca 1997 roku

w Szkole Podstawowej Nr 29 im. Synów Pułku w Białymstoku

 

- Na dzisiejszym apelu z okazji Dnia Kobiet, wybrana zostanie Miss Szkoły 97. Wyboru dokona Komisja (Jury), w skład której wchodzić będzie przedstawiciel każdej klasy. Zanim zaprezentujemy przedstawicieli z wszystkich klas, powitajmy ubiegłoroczną Miss - Najmilszą 96 - Agatę Awruk.

(Agata wchodzi w towarzystwie czterech "ochroniarzy", zajmuje wyznaczone miejsce; obstawa przez cały apel ją pilnuje. Prowadzący wyczytuje uczestników wytypowanych przez klasy)

- Zapraszamy: dziewczyna chłopak z klasy 6a z klasy 7a z klasy 8a z klasy 6b z klasy 7b z klasy 8b z klasy 6c z klasy 7c z klasy 8c

- W skład komisji wejdą ..........................

(wbiega goniec, przekazuje na ucho prowadzącemu wiadomość)

- Przepraszam, wiadomość z ostatniej chwili. W związku z corocznymi wyborami Miss, w tym roku Ministerstwo Ewolucji Naturalnej nakazuje przeprowadzić wybory MISTERA SZKOŁY!!!

(jedna z prowadzących dopisuje do napisu "Wybory Miss 97" - "-era")

- Wobec tego dziewczyny proszone są o zajęcie miejsc w Jury, a chłopców prosimy o pozostanie.

- Aby pomóc Jury wybrać MISTERA SZKOŁY, sprawdzimy poziom humoru, dowcipu i sprawności fizycznej wszystkich kandydatów.

(prowadząca I czyta zagadki, prowadząca II podchodzi z mikrofonem po kolei do każdego z nich, czekając na udzielenie odpowiedzi; po odpowiedzi - jeśli jest dobra przechodzi do następnego, jeśli zła, I prowadząca czyta dobrą odpowiedź)

1 chłopak: Co to jest: żółte, smaczne i kopie? (Banan podłączony do prądu)

2 chłopak: Ile szczebli powinna mieć trzymetrowa drabina? (Wszystkie)

3 chłopak: Czym Sienkiewicz zdobył władzę? ("Ogniem i mieczem)

4 chłopak: Co robi kot, gdy podnosi lewą nogę? (Stoi na trzech pozostałych)

5 chłopak: Co to jest: małe czarne i biega zygzakiem? (Murzynek Bambo na polu minowym)

6 chłopak: Dlaczego zajączek jest w kropki? (Bo mu mama wkropiła)

7 chłopak: Baran z Polski pasie się na czeskiej łące. Czyje będzie mleko? (Barany nie dają mleka)

8 chłopak: Co myśli kanapka w ustach pijaka? (Zaraz wracam)

9 chłopak: Co zrobić, gdy dziewczyna daje Ci kosza? (Wynieść śmieci)

- Obecnie wśród męskiej części młodzieży panuje moda na koszykówkę. Gwiazdy NBA Jordana, Rodmana czy Pipena znają prawie wszyscy chłopcy. My też sprawdzimy naszych kandydatów w podobnej dyscyplinie. A mianowicie - rzut piłeczką do wiadra (kubła). Jeżeli kandydat nie trafi za pierwszym razem, może powtórzyć jeden raz.

(wiadro ustawione na środku, 2 dziewczyny podają piłki)

- Umiejętność zachowania się w każdej sytuacji lub wybrnięcia z sytuacji trudnej jest bardzo ważna. Sprawdzimy jak nasi kandydaci na Mistera wybrnęliby z różnych sytuacji.

1 chłopak: Jakbyś odzwyczaił swoją dziewczynę od obgryzania paznokci?

2 chłopak: Co byś zrobił, gdyby twojej dziewczynie na środku ulicy złamał się obcas?

3 chłopak: Co byś zrobił, gdyby twojej dziewczynie w miejscu publicznym spadła spódniczka?

4 chłopak: Jakbyś podziękował swojej dziewczynie, gdyby podarowała Ci złotą kolekcję "Disco Polo"?

5 chłopak: W jaki sposób powiedziałbyś dziewczynie, że masz inną?

6 chłopak: Jaką piosenkę zaśpiewałbyś, aby rozweselić swoją dziewczynę?

7 chłopak: Do jakiego zwierzęcia podobna jest kobieta twoich marzeń?

8 chłopak: Nauczycielka, którą bardzo lubisz wysyła do Ciebie list miłosny, co robisz?

9 chłopak: Wyobraź sobie: zapraszasz swoją dziewczynę na randkę do ekskluzywnej restauracji, a ona przychodzi w poszarpanych dżinsach i skórzanej kurtce. Jak reagujesz?

- Na koniec sprawdzimy, czy chłopcy mają wyobraźnię i zdolności artystyczne. Konkurencja będzie polegała na ułożeniu w ciągu 3 minut najoryginalniejszej, najciekawszej i niepowtarzalnej fryzury. Kandydaci będą pracować w trzyosobowych grupach. Proszę, aby chłopcy z klas 6a, 7a i 8a ustawili się przy pierwszym krześle, z klas 6b, 7b i 8b przy drugim krześle, z klas 6c, 7c i 8c przy trzecim krześle. Można wykorzystać przygotowane przedmioty potrzebne do ułożenia fryzury. Zaczynacie na komendę start.

- Uwaga, gotowi. - Start.

(Na przygotowanych stanowiskach powinny znaleźć się według uznania szczotki, grzebienie, lakier do włosów, zraszacz z wodą itp. Czas trwania - 3min. Prowadzący przypomina o upływie czasu)

- Czas minął. Dziękujemy kolegom i naszym koleżankom za poświęcenie. - Prosimy Jury o wybór Mistera.

(dziewczyny, które pomagały przy rzutach piłką zbierają podsumowanie w tym czasie dziewczyny z fryzurami robią obchód po "korytarzu", prowadząca sprawdza, kto zwyciężył i wraca do mikrofonu)

- Tytuł MISTERA SZKOŁY 97 zdobył ......................... z klasy .........

(wręczenia upominku dla zwycięzcy dokonuje A. Awruk, pozostałym 2 dziewczyny)

(życzenia składa przewodniczący samorządu szkolnego, przedstawiciele z wszystkich klas wręczają obecnym Paniom nauczycielkom symbolicznego kwiatka)

 

Występujący uczniowie 7c, opieka Tomasz Włodarczyk