Tomasz Włodarczyk

nauczyciel chemii

Szkoła Podstawowa nr 29

Białystok

 

Scenariusz apelu z okazji Dnia Kobiet

Przygotowanego przez klasę 6c. Wydarzenie miało miejsce 8 marca 1996 roku

w Szkole Podstawowej Nr 29 im. Synów Pułku w Białymstoku

 

- Na dzisiejszym apelu z okazji Dnia Kobiet, wybrana zostanie "Najmilsza" z grupy Żaków. Wyboru dokona Jury, do którego zapraszamy Panią Dyrektor, Pana Pedagoga oraz przedstawiciela Samorządu Szkolnego - kolegę .............................

(Komisja zajmuje miejsca)

 

- Każda klasa przeprowadziła wybory "Najmilszej". Za chwilę poznamy dziewiątkę wybranych koleżanek.

(Podkład muzyczny)

 

- Oto one ...

(dziewczyny są wyprowadzane przez 2 chłopaków, podchodzą do mikrofonu i przedstawiają się, mówiąc imię, nazwisko, klasę i jeśli chcą własny tekst o sobie)

 

- Aby pomóc Jury wybrać tą Najmilszą z Najmilszych, sprawdzimy poziom humoru i dowcipu wszystkich kandydatek.

(prowadzący I czyta zagadki, prowadzący II podchodzi z mikrofonem po kolei do każdej z nich, czekając na udzielenie odpowiedzi; po odpowiedzi dziewczyny - jeśli jest dobra przechodzi do następnej, jeśli zła, I prowadzący czyta dobrą odpowiedź)

 

1 dziewczyna - Jak długo żyje mysz? (To zależy od kota ....)

2 dziewczyna - Dlaczego bocian stoi na jednej nodze? (Bo jak podniesie drugą, to upadnie).

3 dziewczyna - Co otrzymamy dzieląc 8 (osiem) na pół? (To zależy. Jeśli poziomo to dwa zera, jeśli pionowo to dwie trójki).

4 dziewczyna - Ile to jest: półtora plus półtora? (Cały tor).

5 dziewczyna - Jak się powinno mówić: 3 razy 3 jest 6, czy są 6? (3 razy 3 jest 9).

6 dziewczyna - Co jest dłuższe: wąż, czy żmija? (Żmija, bo ma pięć liter).

7 dziewczyna - Jak mówimy: rękami czy rękoma? (Ustami).

8 dziewczyna - Co łączy człowieka z psem? (Smycz).

9 dziewczyna - Dlaczego prosięta są różowe? (Bo wstydzą się, że ich mama była świnią).

 

- Na pewno każda z dziewczyn umie śpiewać, dlatego nie będziemy sprawdzać umiejętności wokalnych. Sprawdzimy natomiast, czy znane są Wam odgłosy natury. Proszę zaprezentować jaki odgłos lub odgłosy wydaje:

(II prowadzący podchodzi z mikrofonem po kolei do dziewczyn, czeka na "odgłosy" i po zaprezentowaniu przechodzi do następnej)

 

1 dziewczyna - Kogut, 2 dziewczyna - Wrona, 3 dziewczyna - Krowa,

4 dziewczyna - Owca, 5 dziewczyna - Osioł, 6 dziewczyna - Pies,

7 dziewczyna - Koń, 8 dziewczyna - Kot, 9 dziewczyna - Kaczka.

 

- Umiejętność zachowania się w każdej sytuacji lub wybrnięcia z sytuacji trudnej jest bardzo ważna. Sprawdzimy jak kandydatki na "Najmilszą" potrafią wybrnąć z różnych sytuacji.

(II prowadzący podchodzi z mikrofonem po kolei do dziewczyn, czeka na odpowiedź i przechodzi do następnej)

 

1 dziewczyna - Jesteś z rodzicami na obiedzie u szefa swojej mamy. Posiłek bardzo, ale to bardzo Ci nie smakuje. Jak się zachowasz, co zrobisz?

2 dziewczyna - Chłopak, który Ci się bardzo podoba, zaprasza Cię na pierwszą randkę do kina, na film, który już 3 razy oglądałaś. Co robisz?

3 dziewczyna - Na dyskotece, prosi Cię do tańca chłopak, który w szkole stale dokucza Ci, przezywa i jest wulgarny. Co mu odpowiesz, jak się zachowasz?

4 dziewczyna - Zostałaś zaproszona na urodziny swojej koleżanki. Wśród zaproszonych kolegów jest ten, który Ci się bardzo podoba. W ostatniej chwili rodzice muszą wyjść z domu, a Ty pilnować dwuletnią siostrę. Co zrobisz?

5 dziewczyna - Jesteś na randce w bardzo mroźny wieczór, ubrana w bardzo krótką spódniczkę. Chłopak proponuje Ci swoje spodnie, zapewnia, że ma kalesony. Jak się zachowasz?

6 dziewczyna - Jak się zachowasz, gdy okaże się że twoja najlepsza przyjaciółka, jest największą plotkarą w szkole?

7 dziewczyna - Chłopak zaprasza Cię do kina. W kasie kupuje bilet tylko sobie, a Ty zapomniałaś pieniędzy. Jak postąpisz?

8 dziewczyna - Jesteś z chłopakiem w Pizzerii, on niechcący ochlapuje Twoją białą bluzkę ketchupem. Jak się zachowasz?

9 dziewczyna - Bawiąc się komputerem podczas nieobecności rodziców, niechcący zniszczyłaś wszystkie dane. Jak się zachowasz, wytłumaczysz rodzicom?

 

- Dziękujemy wszystkim koleżankom, prosimy Jury o wybór "Najmilszej z Najmilszych". - Zanim Jury poda nam werdykt, zaprezentujemy

ANALIZĘ FIZYKO-CHEMICZNĄ KOBIETY.

(III prowadzący odczytuje Analizę, prowadzący I podchodzi do Jury i czeka na werdykt, zapamiętuje i wraca do mikrofonu)

 

KOBIETA - Analiza fizyko-chemiczna

Odkryta przez - Adama. Waga atomowa - średnia oczekiwana 56 atomowych jednostek masy, ale znane są izotopy od 50 do 80 atomowych jednostek masy.

Właściwości fizyczne i chemiczne:

- powierzchnia zwykle pokryta warstwą barwników.

- wrze i zamarza bez wyraźnej przyczyny.

- topi się po jej właściwym potraktowaniu.

- gorzka, jeśli używać jej niewłaściwie.

- wykazuje duże powinowactwo ze złotem, srebrem, szlachetnymi i półszlachetnymi kamieniami.

- należy do silnych reduktorów pieniędzy.

- może samorzutnie eksplodować, jeśli pozostawić ją samą w obecności mężczyzny.

- czysty egzemplarz przybiera odcień różowy.

- zielenieje, jeśli obok niej znajduje się lepszy izotop.

- wysoce niebezpieczna w niedoświadczonych rękach.

- jest elementem wysoce dekoracyjnym, szczególnie w samochodach sportowych.

 

- "Najmilszą z Najmilszych" w grupie Żaków, w roku szkolnym 1995/96, została kandydatka z numerem ........

(wręczenie upominków - II prowadzący wręcza Najmilszej, dwaj wyprowadzający (na początku) wręczają pozostałym)

(po wręczeniu upominków, podkład …………. )

 

- Na zakończenie dzisiejszego apelu chciałbym w imieniu wszystkich panów mniejszych i większych złożyć najserdeczniejsze życzenia zdrowia i pomyślności wszystkim Paniom mniejszym i większym. Dziękujemy.

(podkład głośniej) (prowadzący I i II kłaniają się)

 

Występujący uczniowie 6c, opieka Tomasz Włodarczyk